3 dny v Bangkoku

Ze Srí Lanky naše kroky vedli do Thajska, a to rovnou do hlavního města – Bangkoku, kde jsme strávili tři dny.

Po náročným letu a následným přesunu z letiště na ubytování jsme byli tak vyřízení, že jsem usínala málem i za chůze, takže po check-inu rychle následovala sprcha a honem spát. Po pár hodinách spánku jsme vyrazili prozkoumat okolí, hlavně známou Khao San Road, která od našeho ubytka nebyla daleko.

Shodli jsme se, že po Srí Lance jsme byli Thajskem příjemně překvapení. Všechno nám najednou připadalo celkem organizovaný a čistý, na každým kroku se dalo sehnat něco k jídlu a jídlo se zdálo mooc dobrý!
Co nejdřív jsme si dali naše first Pad Thai ever! a asi jsme se zamilovali 🙂 Vanilková zmrzlina v kokosu taky nebyla vůbec špatná a místní pivo Chang taky nezklamal.

Sice unavení, ale spokojení jsme se proto začali ještě víc těšit na další dobrodrůžo, který bude před náma.

Khao San Road

Khao San Road je velmi známá ulice v centru Bangkoku a my do ní během naší návštěvy zavítali hned několikrát. Khao San je k našemu údivu dost krátká (neměří ani půl km), ale i tak na ní najdete víc než dost. Můžete si tu koupit oblečení, doplňky, ručně vyráběné produkty, samozřejmě je tu spoustu restaurací a barů, takže o jídlo a pití nebudete mít nouzi. Můžete se tu setkat i s nejrůznějšími kuriozitami, jako je např. krokodýl na rožni nebo nabízení štíři na špejli…no, zůstali jsme věrní Pad Thai!
Rozhodně stojí za to na Khao San Road zajít jak přes den, tak v noci. Večer se totiž mění na tak trochu party ulici.

Grand Palace

Druhý den v Bangkoku jsme věnovali chrámům.
Než jsme ráno do Grand Palace vyrazili, šli jsme ještě prohlídnout tržnice, protože jsem si potřebovala koupit něco přes nohy, aby mě do chrámů pustili. Ke Grand Palace jsme šli pěšky a cestou už se začalo dělat dost velký horko a když už jsme měli Grand Palace na dosah, začali se všude tvořit přímo kolony turistů. Hned při vstupu do areálu jsme zjistili, že zakrýt kolena nepotřebuju jen já, ale i Honza, takže jsem se zase otočili a šli hledat kalhoty i pro něj. Naštěstí jsou na to samozřejmě připraveni, a tak si kalhoty/sukně/šátky atd. můžete za poplatek půjčit hned u vstupu, a nebo popojdete kousek dál a koupíte si vlastní. Prodávají tam tyhle věci snad na každém metru.
Do areálu jsme proto dorazili až nějak před polednem a bylo fakt šílený vedro plus ty hromady lidí…To samozřejmě kazí dojem celého místa, ale pokud si ho prostě nechcete nechat zkazit, musíte se tyhle faktory snažit ignorovat.
Tak jsme je jakštakš ignorovali a kochali se tou krásou.

Grand Palace je komplex královského paláce z roku 1782 a je tvořen mnoha překrásně zdobenými stavbami. Dnes už v něm králové nesídlí, ale prostory jsou stále využívané k různým ceremoniím. Asi nejproslulejší z celého areálu je posvátná socha smaragdového Buddhy.

Po prohlídce Grand Palace jsme byli nejen vyřízení z vedra a turistů, ale taky hladoví. Šli jsme proto hledat něco k jídlu, ale zjistili jsme, že pouliční život tady žije hlavně v noci. Přes den jsme měli celkem problém najít nějaký stánek a tak jsme nachodili dalších x km hledáním něčeho k jídlu. Nakonec jsme to vzdali a šli směrem k Wat Pho Temple, dalšímu areálu s buddhistickými chrámy. Před ním jsme si dali aspoň čerstvý chlazený ananas a mango. Mňam!

Wat Pho Temple

Wat Pho je jeden z nejstarších a velmi významných thajských chrámů. Nachází se v něm největší počet vyobrazení Buddhy v celém Thajsku, nejpopulárnější je rozhodně socha ležícího Buddhy, která měří 46 metrů.

My jsme bohužel neměli to štěstí a sochu jsme neviděli. Nevím, jestli bylo místo, kde se nachází zrovna zavřené nebo jsme tam jen nějak špatně bloudili…holt budeme muset přežít i bez tohoto zážitku 🙂

Návštěva chrámů byla rozhodně zajímavá a taky vyčerpávající. Nachodili jsme asi 15km a na pokoj jsme pak došli úplně hotoví.

Lumphini Park

Třetí den v Bangkoku jsme se proto poflakovali a až odpoledne jsme si udělali výlet do Lumphini parku, ke kterému se z centra pohodlně dostanete autobusem.

Park je zajímavý hlavně tím, že se uprostřed rušného Bangkoku najednou ocitnete na místě plném zeleně i zvířátek, je v něm klid, můžete v něm proto relaxovat nebo sportovat. Ideální místo na procházku a načerpání energie.

Nedaleko od Lumphini parku se nachází obrovské osmipatrové nákupní centrum MBK, ve kterém je okolo 2000 obchodů, restaurací apod. Na nákupy jsme neměli chuť, a tak jsme si do něj zašli aspoň na něco k jídlu.

Večer jsme si ještě prošli noční Khao San Road a druhý den ráno jsme vyrazili na letiště směr Krabi.